26 Ağustos 2011 Cuma

Bozcaada Tatili

Herkese yeniden merhabaaaaa!!!!!Her güzel şey gibi tatilimde çok çabuk bitti, 2 koca hafta nasıl hızla geçti anlamadım.....Gelir gelmez işlerim inanılmaz yoğun başladığı için ne pazartesi sendromu ne tatil sonrası akut depresif vakası yaşayamadan kendimi işlerin arasında buldum:((( Bloğuma hiç bakamadım eve her gün mesai nedeniyle geç geldim,  şuanda da eve yeni geldim ve bir hışım yazıyorummm fakat sanırım yazım bitmeyecek yarın tamamlayıp yayınlarım,  evettttt tatil rotamız Kuzey Ege idi...Bozcaada, Kaz dağları, Altınoluk,Küçükkuyu ve Çanakkale....Gezdik, dinlendik, bol oksijeni içimize çektik.:)) (Nede olsa sene boyu bulamayacağız:(((

Kaz dağları Altınoluk bölgesine yazlıktan dolayı çok gidiyordukta sizlere asıl benimde ilk kez gittiğim Bozcaada'dan bahsetmek istiyorum. Bozcaada'yı çok beğendim açıkçası bu derece şirin ve bakir bir yer beklemiyordum. Özellikle son yıllarda birçok sanatçı,entellektüel,yazar kesiminin burayı iyice keşfetmesiyle günden güne popülerliği artıyor. Aslında popüler olmadığı için sanatçıların kaçış noktası olan şirin ötesi bu ada sanırım sanatçı ve ünlülerin kaçtığı yer olma yolunda:((( Yinede insan kesimi olarak bir Bodrum Çeşme insanından çok farklı bir tablo var. Bozcaada'ya gidecekseniz kesinlikle kokoş kıyafetlerinizi bir kenara bırakın ve düz sandaletlerinizi ,şile bezi rahat bohem kıyafetlerinizi alın vede keyfini çıkarın...!Ben cicilerimi fazlaca götürdüğümden (kokoş Lame!)en azından akşamları  topuklu giymek istedim ama 1 gece giyebildim sadece, halim içler acısıydı, yürümekte zorluk çektim ve hiç rahat edemedim:((( Bendede inat  illa giyeceğim ya şu meşhur beyaz ayakkabımı:))) Birde "eller havaya" eğlence tarzını benimsemiş olanlar pek beğenemeyebilirler:)))) O tarz pek yer yok, en cool mekanı adaya ayak basar basmaz karşılaşacağınız Polente bar, miniminnacık şirin ötesi bir yer ,çok iyi müzikler çalıyor ve ortamı cidden güzel:))) Adaya girerken Polente birde çıkarken vedalaşırken Polente tam bir Bozcaada klasiği olmuş:))) Ayrıca Bozcaada'ya arabayla gitmemek gerek kanımca, biz bilerek Geyikli'de bıraktık arabayı ve o şekilde gittik. Zaten yüzmek için Ayazma ve Habbele koylarına giden dolmuş mevcut. Pek bir sıkıntı çekmedik gerçi fakat  benim tatil öncesi araştırmalarımda sadece arabayla gidilen ve gün batımının çok güzel izlenebildiği bir tepesi olduğunu ayrıca ünlü Akvaryum koyunun olduğunu bulmuştum. Oralarada sadece  arabayla gidiliyor ne yazıkki:(( Gerçi küçücük adada arabayla tatilimde park yeri arama stresi yaşamayı göze almak çok saçma!!! İyikide bu tercihi yaptık..Bozcaada'da dolmuşla Ayazma yoluyla giderken haritadan baktım adanın bir cephesinden diğer cephesine tam 2'ye bölerek geçiyor yol, ve toplamda 20 dakikada falan plaja iniyorduk bu demek oluyorki bu ada miniminnacık:)))) Yolda giderken sağda solda heryerde üzüm bağlarını görüyosunuz, adaya girişte turizm information'dan harita alırken küçük bir kağıt daha verdiler, "Adada uyulması gereken kurallar" şeklinde.... Çok ama çok hoşuma gitti, maddelerde" mümkünse arabayla gelmeyin", "naylon poşet kullanımı yasaktır" " bağlardan üzüm koparmayın" gibi kurallar mevcut...gerçektende adada marketten yada herhangi bir yerden birşey aldığınızda hemen kese kağıdı kutusunda veriyorlar... Ayrıca ada sit alanı, 2 kattan yüksek bina yapmak Yasak....Ülkemizde de bir yere değer verildiğini ve henüz talan edilmeden önlemler getirildiğini  görmek beni gerçekten çok ama çook mutlu etti...Ada Türk Mahallesi ve Rum mahallesinden oluşuyor.zamanında epey Rum varmış ve Türk'lerle Rum'lar kardeş kardeş yaşıyorlarmış, mübadele sonrası Rumlar gitmişler, zaten şarapçılık Rum'ların tekelindeymiş geçmişte daha sonra müslüman ada ahaliside başlamış şarapçılık işlerine...Türk mahallesinde 1 şirin cami, Rum mahallesinde 1 küçük kilise bulunmakta ,adaya feribotla gelirken uzaktan baktığınızda karşılıklı 2 uzantı şeklinde cami ve kilise çok anlamlı gözüküyor. Keşe dil, din, ırk ayrımları olmadan farklı insanlar birarada sorunsuz yaşayabilselerdi.....
 Herşeyden uzak ve küçük bir adada olma düşüncesi bile beni nasıl rahatlattı nasıl streslerimden uzaklaştırdı anlatamam...Adada olmassa olmaz şey akşamları balık lokantalarında Bozcaada şaraplarıyla balık yemek:)) Bu konuda tavsiyem Talay şarabı, biz stoklarımızı yaptık bile:))))
Otel olarak Delos oteli gerçekten şiddetle tavsiye ederim, sahibi Derya bey bizimle gerçekten çok ilgilendi... Her kahvaltımızda bize eşlik etti, kendi eliyle hazırladığı reçeller, puding vs sundu. Otel tertemiz ve bakımlıydı, sağolsun bize rehberlik etti, yemek için onun tavsiye ettiği Vasilaki balık lokantasından da çok memnun kaldık...Sizlerede ben tavsiye ediyorum dolaylı yoldan:))))Adada çok farklı cafeler mevcut, benim en çok ilgimi Cafe at Lisa's çekti, sahibi Lisa adında Avustralya'dan gelip ömrünü Bozcaada'da geçirmek isteyen bir bayan. Bir akşamda burada birşeyler yemek istiyordumki otel sahibimiz bizi uyardı, "yemeğinizde kıl tüy ne ararsanız çıkabilir hayvanlarını yemek hazırlama kısmınada sokuyor" diye zaten bizim otele yürürken hep oradan geçiyorduk benim Otel sahibinin lafıyla iyice ilgimi çekince epey incelemeye aldım, çalışanlar bir enteresan, bir gariplik var, kediler köpekler cafede her istediği yere yayılabiliyor...Bayağı bir bohemmm :)))) Bu derece yüksek dozu kaldıramadım:))) Offf lafı yine uzatıyorum gereksiz ayrıntılarla, bu huyumdan kurtulamıyorum:(((( hem sana ne Lisa'mıymış neymiş, neden bu derece meraklısın yaaaa!!!:)) Bu arada temizlik lezzet arıyorsanız Çiçek pastanesini öneririm, damla sakızlı kurabiyeleri ün salmış ve  yemeden Bozcaada'dan dönmeyin derim:)) Aylar boyu yaz tatili için diyet, plates ler yaptıktan sonra tatilde istediğimiz gibi götürmeyi hakediyoruz değil mi????:))))

 
Bozcaada kalesinin hikayesi çok enteresan ilk olarak ne zaman ve kimler tarafından yapıldığı bilinmiyor. Finikeliler, Cenevizler ve Venedikliler tarafından kullanılan kale, bugünkü görünümüne 2. Mahmut döneminde kavuşmuş. Çok tatil yerinde bir kale vardır bilirsiniz ama bu cidden çok şirin, tombul gövdesiyle bana çizgi filmlerdeki kale görüntülerini anımsattı:) Gidip görürseniz bana hak vereceksiniz, ayrıca Eyvah Eyvah'ı izlemişseniz fotodaki sağdaki deniz kenarı çay bahçesi filmde geçen yer..O filmi çok eğlenerek izlemiştim ve filmde geçen mekanlarıda merak etmiştim :)


Ayazın ayazı Ayazma plajı:))) Yahu manzara çok güzelde cidden çok rüzgarlı...Rüzgarı üşütebiliyorki biz aşırı sıcaklarda ordaydık, ona rağmen suyu soğuk geldi ve rüzgarı çoktu. Birde ben normalde bronzlaşmaya çok meraklı olmama rağmen güneşten tansiyonum düşer ve pek güneşte kalamam, ilk deniz çıkışı ısınıp kurumak için 5-10 dk kalır sonra gölgeye geçerim.Ama Ayazma'da denizden nasıl üşümüşsem kendimi güneşe teslim ettim, yatıyorum yatıyorum ısınmıyorum tam güneşin kavurucu sıcaklığını hissediyorum birden ayazı rüzgarı:) başlıyor yine serinlik hissediyorum derken öğlen güneşinde kaptırıp yatıverdim!!! Tüm vücuduma da dedim madem güneşte rahatça kalabiliyorum Jojoba yağı süreyim...Çok uyanığım ya sıcaktan fenalaşmadan solaryumdan çıkmış gibi olacağım derken akşamına her yerim fosur fosur kabardı. Hemen eczaneye gittik meğer güneş allerjim varmış!!!!Merhem vs verildi sonrada korkumdan pek  duramadım, güneş faslım böylece sona erdi:(((( Ahhh ahhh ne bahtsızım güneş sefasıda süremeyecekmiyim bundan böyle!!! Tek tesellim zaten tenimin buğday olması:(((

Bu fotodaki yer Paşa Restaurant...Ayazma plajında üstteki yol kenarında sıralanmış bir dizi şirin yer var, ben yemek için en şirinini seçtim ve fotoladım:)) Eski dikiş makinesi, daktilo ne bulmuşlarsa restorant kenar çeperine dizmişler ,çok yaratıcı bir fikir!!, birde çalan müzik cidden ortamı dahada güzelleştiriyordu.



Bu fotoyu dolmuştan çektim:)) Cesur Yürek filmini eminim herkes izlemiştir, orada Mel Gibson'ın buğday başaklarına gün batımındaki parlak güneşle dokunma sahnesi vardı, sadece bir sahne ve müzik beynimde aynen canlandı...O sahnedeki yere benzettim ve hemen fotoğrafını çektim:))) Gerçi buğday başakları yerine çektiklerim sadece kurumuş yabani bir ot cinsiydi sanırsam ama neyseee, orasını boşverin:)))

Bereketli üzüm bağları, zaten adada üzüm dışı birşey yetişmiyormuş öğrendiğim kadarıyla, iyice bereketlensin, bol bol çıksında biz güzelim şaraplarımızın keyfini çıkaralım:)))))


Arnavut kaldırımlı şirin ötesi Bozcaada sokakları

Talay şarapları satış mağazası




Bahsettiğim cool Polente cafe!!! Boş gözüktüğüne bakmayın akşam tıklım tıklım oluyor:))

Otel giriş basamaklarındaki kedicikler yandada taştan uğur böcekleri...

Bendeniz ve meşhur ayakkabı:))))İlla giyeceğim derken sokaklarda cebelleşme hallerim:)))


Ve dönüş, her gidişin bir dönüşü vardır....Farklı duygular içerisinde oradan ayrıldım, hatta bir ara annem bahsetmişti  babamın bir tanıdığı orada bağ almaları için ısrar etmiş ,anneme dedim alsak mı acaba? Bir anda nasıl aklıma yattı anlatamam, sabah 8.00 akşam 18.00 hızlı ve yorucu robotik mesai yaşamımdan sıyrılıp ada yaşamına geçsem ne güzel olurdu.....Hemen hayallere daldım, yemyeşil bağlar içerisinde bir butik otel, bir taraftan bereketli üzüm mahsüllerinden şarap zengini olmuşum, butik otel dediysem Asmalı Konak kıvamında:)))) Bende Sümbül hanım gibi kurulmuşum koltuğuma :))))Gelen giden misafirlerle (müşteri demiyorum dikkatinizi çekerim:) gayet sosyal bir yaşam, akşamları şarap eşliğinde dostlarla uzun yemekler vs...Bir yandanda adada sanatsal yağlı boya resim aktivitelerimi gerçekleştiriyorum, sergi salonunda sergim falan oluyor ,kokteyller falan, sanatçı dostlar:)))


Ne yazıkki bu hafta tek post'umu koyabiliyorum ancak...:( Çünkü bugün akşam yine yolcuyuz, bu son tatil, iyi değerlendirmek gerek, sonra 1 sene boyunca pinekleyeceğiz yerimizde maalesef:((( Bu sefer rotamız Çeşme olacak!!! Bu sefer fazlasıyla eller havaya yapabiliriz:)))) Topuklularımı rahatça bavula atabilirim:)))) Kendinize çok iyi bakın, sizde tatil rota neresi olursa olsun keyfini çıkarın, sıcak ve bol tatilli günler sizin olsun:))))))

LAME

2 yorum:

  1. ayakların harika gözüyor hayatım ilk resimde

    YanıtlaSil
  2. Çok keyifli bir yazı olmuş, klavyenize sağlık!

    Yolunuz Bozcaada'ya yeniden düştüğünde, sizleri Bozcaada Fotoğraf Atölyesi'ne de bekleriz.

    https://www.facebook.com/bozcaadafotografatolyesi Facebook sayfamızdan detaylı bilgi edinebilir ve güncel gelişmeleri takip edebilirsiniz. Belki bir sonraki yazınızda bizden de bahsedersiniz :)

    Selamlar

    YanıtlaSil

Çok Kıymetli Yorumlarınız...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...